• Advertisement

Wat hebben jullie tegenwoordig op zak?

Re: Wat hebben jullie tegenwoordig op zak?

Berichtdoor Hans op 11 mei 2017, 06:32

oké bedankt voor je reactie.

ik denk dat ik dan ander vet moet gaan proberen, het moet dus wel normaal kunnen.

weet ik dat ook weer. Bedankt

herdertje schreef:De Wave bevalt mij erg goed.
Ik kan probleemloos het mes met 1 hand, of eigenlijk duim, open klappen en met diezelfde duim de lock indrukken en met mijn wijsvinger het mes weer terug duwen. Het laatste stukje druk ik het mes met mijn duim weer in de volledig gesloten positie.

Voordat ik deze Wave kocht had ik al een Leatherman Kick gekocht.
De Kick lag toen erg goedkoop in de bakken bij Welkoop, en dan is een Leatherman nooit een miskoop (bij Welkoop).
Wegens omstandigheden moest ik mijn Herder en Kick voor een geruime tijd missen en heb toen besloten om een vervanger te kopen voor beide.
Ik heb eerst op Youtube diverse filmpjes bekeken over de diverse modellen die Leatherman heeft.
Op de een of andere manier kwam ik een filmpje tegen waar Adam Savage (Mythbuster) een metalen holster maakt voor zijn multitool waarbij hij in 1 handbeweging de multitool uit de holster kan halen (28:50).
Vervolgens klapt hij in een soepele beweging het mes er uit. Die multitool blijkt een Wave te zijn.
En als Adam Savage een Wave als EDC heeft dan is dat voor mij ook een goede keus.
Ik heb de Wave nu al een jaartje of drie letterlijk elke dag aan mijn riem hangen en heb nog nergens een drupje vet bij hoeven doen. Het enige dat een beetje stroever loopt is het openen en sluiten van de combinatietang.
Maar eigenlijk is het best wel prettig dat de multitool niet 'vanzelf' uitklapt.
Ook het mes is nog steeds erg scherp. Het geribbelde mes (als nieuweling weet ik nog niet hoe het echt heet :) ) gebruik ik zelden.

De keus voor het zakmes is gebaseerd op de verschillende messen reviews van Stefan Schmalhaus op hetzelfde Youtube.
Ik weet niet wat de kenners van hem vinden, maar mij heeft het wel geholpen.
Hans
Forumlid

Berichtdoor blackeagle op 16 okt 2017, 14:14

Spyderco manix XL
Rike Thor
Sog flash 1 of 2
of gewoon een Zwitsers zakmesje
blackeagle

Berichtdoor natan_beij op 15 nov 2017, 07:35

Dit is een leuke inderdaad.

Rechterbroekzak een Al Mar Buzzard afgewisseld met een Fallkniven PXL of WH en mijn autosleutel. Linkerbroekzak heerlijk verslavende medicijnen en een sleutelbos met een Gerber Dime en een Fenix lampje. Rechterachterzak een mobiel en linkerachterzak niets, is puur om in te knijpen ;-)

Groeten uit Almen
natan_beij

Berichtdoor kcirtap op 16 nov 2017, 12:56

Wat EDC mes betreft loop ik tegenwoordig eigenlijk altijd met een Tenacious. De eerste Spyderco die ik kocht, terwijl ik toch helemaal niet zo'n fan was van dat merk. Inmiddels heb ik er meerdere, maar toch blijft de Tenacious m'n dagelijkse edc-tje. Soort van eerste liefde (met dat merk) én,.. de gunstigere prijs, indien je 'm verliest ben je niet gelijk een paar honderd euro kwijt :wink: Wel een nieuwe budged Spydie gekocht, de Efficient, deze zal ieder moment op de deurmat vallen. Dat mes zal de Tenacious gaan afwisselen als EDC.
kcirtap

Berichtdoor DarkSoul op 23 feb 2018, 08:21

Sinds 1.5 maand heb ik mijn Brad Southard en Mecarmy PT16 vervangen door een Spyderco Positron en een BLF A6 (Warm White, 1.600 lumen).

Afbeelding

Ik moet zeggen dat mij dit zeer goed bevalt! Lengte van het mes heb ik toch niet nodig (kantoorbaan) en was bang dat de BLF te groot was. Maar vooral de diameter van een zaklamp voel je in je broek, een relatief slanke 18650 zaklamp is ook gemakkelijk mee te dragen.
DarkSoul
Moderator

Berichtdoor Ronaru op 27 feb 2018, 15:58

Niet dagelijks op zak. Maar als ik ergens naartoe ga zit er in mijn rugzak altijd mijn trouwe ''Spyderco Paramilitary 2'' en als zaklamp " EagleTac G25C2 Mark II".
Ronaru
Forumlid

Berichtdoor kooswillemsen op 17 mei 2018, 07:46

In mijn (militaire) broekzak heb ik altijd een Spyderco Persistence G-10. Ooit gekocht tijdens een uitzending. Fijn mes en met de clip altijd safe in de broekzak. Daarnaast een Victorinox Swisstool met ratel. Erg handig en fijn in gebruik.
kooswillemsen

Berichtdoor triek op 29 nov 2018, 21:45

Mijn misbruik daily knife. Geen idee van merk of kwaliteit maar werkt wel fijn en door het alu heft ekker ligt in mijn broekzak.
triek

Berichtdoor Marcel op 18 dec 2019, 16:05

mijn oude zt 0200 altijd op het werk
sofirn sp 31 v2.0 een hele fijne lamp en niet duur (amazon)
rolmaat 5 mtr
afgekauwd pod lood
portemonee
autosleutels toyota hilux
sig sauer P 226 legion 9mm voor (hopelijk niet nodig) zelfverdediging en bewaking
vaak nog veel meer klein geld of schroefbits etc
groeten uit Israel
Afbeelding
Marcel
Forumlid

Berichtdoor Mark2007 op 20 dec 2019, 12:06

tegenwoordig, zippo, vergrootglas, leatherman, buck bones, zaklampje en af en toe een gp100 als ik naar de schietbaan ga.
p226 ook naar gekeken, ook naar een imi Jericho, maar uiteindelijk voor een cz gegaan
Mark
Draco dormiens numquam titillandus
Mark2007
Forumlid

Berichtdoor Tracer op 26 dec 2019, 10:38

Hier een benchmade Bugout met flytanium schalen en een Nitecore TIP2.
Paklite en firesteel, Vic Farmer en waxed paper zit ook altijd in de jaszak.
Tracer
Forumlid

Vorige

Keer terug naar Messen Algemeen